Pages

Rawatan Ke Atas Pesakit Yang Dirasuk Jin Tasik

Kisah ini bermula sewaktu selepas solat maghrib dimasjid, didatangi seorang jemaah masjid meminta bantuan ipar sahabatnya(wanita)terkena histeria, ketika itu waktu solat isyak semakin hampir, saya memberitahu rawatan akan dibuat selepas solat isyak, selesai solat isyak dan solat sunat disertakan dengan zikir2 doa pelindung dipermudahkan segala urusan rawatan yang akan saya hadapi dirumah pesakit tersebut.

Jam 9.30 mlm tiba diperkarangan rumah pesakit, terasa akan kehadiran makhluk halus dalam rumah tersebut..dimulakan dengan salam dan selawat beserta doa dimulakan langkak kanan kedalam rumah..ramai juga ahli keluarga dalam rumah tersebut dan mereka tidak berani menyentuh pesakit kerana pesakit meracau racau, sewaktu saya mendekati pesakit, tiba2 pesakit bangun melarikan diri ke pintu rumah untuk keluar..sambil meracau untuk keluar..saya menyuruh beberapa org memegang pesakit tersebut..hampir 4 lelaki memegang tetapi kudratnya cukup kuat..dengan pekikan dan meronta ronta untuk dilepaskan apatah lagi suaranya yang garau mengecutkan ahli2 keluarganya..lalu saya mulakan dengan rukyah ringkas dan menegaskan jika engkar berdiam maka saya akan tidak teragak2 untuk menyiksa..

pesakit yg kerasukan mula tunduk dan patuh dengan kata2 saya..sesi dialog dimulakan sambil beberapa org mengawal..saya mengarahkan supaya tidak memegang pesakit kerana sudah dipasak agar tidak melarikan diri..dalam sesi diolag jin tersebut mengatakan ia adalah kafir dan tinggal dikawasan tasik disekitar perumahan Bukit Sentosa.Jin tersebut adalah jantan dan mendiami kawasan tasik tersebut dan seperti tidak mahu lepaskan pesakit tersebut..Jin itu mengatakan hendak membawa wanita yg dirasuknya ke alamnya dan mahu tinggal bersama..Akibat kedegilannya itulah saya mula menyiksanya dengan ayat azab disusuli zikir..sehinggalah jin tersebut lemah dan mula berinteraksi semula bahawa wanita ini telah melalui kawasannya sewaktu senja..sesi diolag berterusan hampir 10minit disusuli dengan dakwah dan akhirnya ia bersetuju untuk keluar dari tubuh pesakit diikuti ikrar walaupun ia tidak mahu memeluk islam dan kembali ke tempat tinggalnya ditasik tersebut..

Pesakit mula sedar seperti sediakala dan saya berikan air yang telah dirukyah serta amalan pelindung diri..Rawatan susulan keesokkannya dirumah saya untuk memastikan tahap kesembuhan...

Pengalaman diatas adalah sebagai iktibar kita sebagai manusia hendahlah tahu batasan waktu termasuk apabila melalui tempat2 tertentu..seperti rumah kosong, tasik. kolam, hutan, kebun, hutan dan sebagainya..kerana ia kebiasaannya tempat tinggal makhluk halus...

KEBAIKAN BERBEKAM DI KEPALA

POINT BEKAM THIBBUN NABAWI - UMMU MUGHTIS (Kepala)

Dari Ibnu Umar RA bercerita bahawa : "Nabi Muhammad SAW pernah berbekam di kepalanya dan menyebutnya dengan UMMU MUGHTIS"Point tersebut berada di ubun-ubun dan bermanfaat untuk mengatasi penyakit Angin Ahmar,Hipertensi,Pening Berpusar,Migrain dan juga Sihir.

5 Cara dan Teknik Pengobatan Nabawi

1. Pengobatan dengan madu
“… Dari perut lebah itu keluar minuman (madu) yang bermacam-macam warnanya, di dalamnya
terdapat obat yang menyembuhkan bagi manusia.” (An-Nahl: 69).


Madu dapat digunakan untuk mengobati berbagai jenis penyakit dengan izin Allah SWT. Diantaranya untuk mengobati sakit perut, seperti ditunjukkan dalam hadits berikut ini: “Ada seseorang menghadap Nabi SAW, ia berkata: ‘Saudaraku mengeluhkan sakit pada perutnya.’ Nabi berkata: ‘Minumkan ia madu.’ Kemudian orang itu datang untuk kedua kalinya, Nabi berkata: ‘Minumkan ia madu.’ Orang itu datang lagi pada kali yang ketiga, Nabi tetap berkata: ‘Minumkan ia madu.’

Setelah itu, orang itu datang lagi dan menyatakan: ‘Aku telah melakukannya (namun belum sembuh juga malah bertambah mencret).’ Nabi bersabda: ‘Allah Mahabenar dan perut saudaramu itu dusta. Minumkan lagi madu.’ Orang itu meminumkannya lagi, maka saudaranya pun sembuh.” (HR. Al-Bukhari no. 5684 dan Muslim no. 5731)

2. Pengobatan dengan habbah sauda` (jintan hitam, Nigella sativa)
Nabi SAW bersabda:
“Sesungguhnya habbah sauda` ini merupakan obat dari semua penyakit, kecuali dari penyakit assamu”. Aku (yakni`Aisyah radhiallahu 'anha) bertanya: “Apakah as-samu itu?” Beliau menjawab: “Kematian.” (HR. Al-Bukhari no. 5687 dan Muslim no. 5727)

3. Pengobatan dengan susu dan kencing unta.
Anas RA menceritakan: “Ada sekelompok orang ‘Urainah dari penduduk Hijaz menderita
sakit (karena kelaparan atau keletihan). Mereka berkata: ‘Wahai Rasulullah, berilah tempat kepada kami dan berilah kami makan.’ Ketika telah sehat, mereka berkata: ‘Sesungguhnya udara kota Madinah tidak cocok bagi kami (hingga kami menderita sakit, –pent.).’ Rasulullah SAW pun menempatkan mereka di Harrah, di dekat tempat pemeliharaan unta-unta beliau (yang berjumlah 3-30 ekor)


Beliau berkata: ‘Minumlah dari susu dan kencing unta-unta itu. Tatkala mereka telah
sehat, mereka justru membunuh penggembala unta-unta Nabi SAW (setelah sebelumnya mereka mencungkil matanya) dan menggiring unta-unta tersebut (dalam keadaan mereka juga murtad dari Islam, -pent.). Nabi SAW pun mengirim utusan untuk mengejar mereka, hingga mereka tertangkap dan diberi hukuman dengan dipotong tangan dan kaki-kaki mereka serta dicungkil mata mereka.”
(HR. Al-Bukhari no. 5685, 5686 dan Muslim no. 4329)


4. Pengobatan dengan berbekam (hijamah)
Ibnu ‘Abbas RA mengabarkan:
“Sesungguhnya Rasulullah SAW berbekam pada bagian kepalanya dalam keadaan beliau sebagai
muhrim (orang yang berihram) karena sakit pada sebagian kepalanya.” (HR. Al-Bukhari no. 5701) Rasulullah SAW juga bersabda: “Obat/kesembuhan itu (antara lain) dalam tiga (cara
pengobatan): minum madu, berbekam dan dengan kay, namun aku melarang umatku dari kay.”
(HR. Al-Bukhari no. 5680)

5. Ruqyah
Di antara cara pengobatan nabawi yang bermanfaat dengan izin Allah SWT adalah ruqyah
yang syar’i, yang ditetapkan dalam Al-Qur`an dan As-Sunnah yang shahih. Ketahuilah, Allah SWT menjadikan Al-Qur`anul Karim sebagai syifa` (obat/ penyembuh) sebagaimana firman-Nya: “Dan jikalau Kami jadikan Al-Qur`an itu suatu bacaan dalam selain bahasa Arab tentulah mereka mengatakan: ‘Mengapa tidak dijelaskan ayat-ayatnya?’ Apakah (patut Al-Qur`an) dalam bahasa asing, sedangkan (rasul adalah orang) Arab? Katakanlah: ‘Al-Qur`an itu adalah petunjuk dan penawar bagi orang yang beriman’.” (Fushshilat: 44)


“Dan Kami turunkan dari Al-Qur`an apa yang merupakan syifa` dan rahmat bagi orang-orang yangberiman.” (Al-Isra`: 82). Huruf dalam ayat di atas untuk menerangkan jenis, bukan menunjukkan tab‘idh (makna sebagian). Karena Al-Qur`an seluruhnya adalah syifa` dan rahmat bagi orang-orang beriman,sebagaimana dinyatakan dalam ayat sebelumnya (yaitu surat Al-Fushshilat: 44).” (Ad-Da`u wad Dawa`, hal. 7)

Sumber rujukan oleh Drs. Kasmui